Gavallér-csapda

Belépés csakis múzsáknak! Időket helyezek párhuzamba. Napló a múltból, s a jelenből - aztán majd a jövőből. Mert keresem a színeket. Árnyalatokat a hétköznapok, s nem egyszer az irodalom párhuzamában. S keresek valakit... Téged, hogy olvass... Talán majd látlak még.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • Landor: Szia Norci, épp a Duna-korzón cseréltünk erről véleményt áhított első könyvem szerkesztőjével, Ber... (2011.05.29. 17:59) Csak kicsit bánom
  • Landor: Angel, nagyon kedves vagy, hogy olvasol. Szívesen várom kérdéseid a harmax@euromail.hu címre, aho... (2011.03.12. 08:25) Megígértem magamnak
  • Landor: Kedves Vali, levélben, telefonon vagy skype-on térjünk erre a kérdésre vissza. Küldtem egy üzenet... (2011.01.28. 15:46) Novum levél
  • Landor: Hi-hi :-) (2011.01.28. 07:45) Modern Mephisto-féle
  • Landor: Köcce - mint máskor is :-) Ölellek! (2011.01.28. 07:45) Nem aludtam

2010.11.04. 00:07 Landor

Önmagunk megismerése

Bele sem merek gondolni, mennyire megizzasztom az őrangyalaimat időnként. Hiszen azt mondják az irgalmaskák - a kis ezoterikus szentfazekakról van szó (mellesleg imádom őket, amennyire csak engedik), és ebben az elnevezésükben ici-picit máris benne van az is, hogy spirituális fejlődésem úgy tűnik, egyenlőre az alapjainál rengett meg, mert én rengetem, s tanítómat föld nyelte el -, szóval azt mondják, az őrangyalok akkor tudnak segíteni, ha hisz bennük az ember fia. És ha már hisz, akkor szóvá kell tennünk az óhajunkat. Beszélni kell hozzájuk hangos szóval, szeretettel, mint a virágokhoz. Mint a tavaszi nárciszhoz, tulipánhoz vagy liliomhoz. Emellett az sem árt, sőt alapvető elvárás, hogy meggyőződésünk legyen, hogy tényleg segíthetnek, ha kérjük őket. És akkor már jobb, ha legközelebb a római katalitikus templomba is lenézek, mert innen már csak egy lépés az istenhit.

Ez a hit kérdés egyébként nálam elég titokzatos dolog. Mondhatni annyira, hogy én sem tudok róla. Szeretem azt hinni, hogy néha szerethető vagyok. Szeretem hinni, hogy vagyok annyira talpraesetlen, hogy már ideje lenne megerősödve magamban is hinni. Ami viszont nagyon biztos, és erről már sokat elmélkedtem, hogy a legbiztosabb pont az ember életében a változás. Hogy mindig minden változik. Én is megváltozhatok.

Akkor, azon a nyár-estén egy változásra készültem. A szerethető hitetlenségem szerettem volna kézzelfoghatóbb kívánságokra fordítani. Nem, mégsem. Ez így ostobaság. A séta az aznap ötödik kávé után generálta magát. No meg hogy Nikit akartam lecsalni egy utolsó cigarettára még azon az estén. Persze Ő nem jött. A kis Vasmű úton viszont a kívánság jött önkéntelen. Valóban két mondat volt. Vagy tízszer. "Ugye szerettek annyira, hogy segíteni tudjatok rajtam? Forduljon már jobbra minden, lécci, lécci!"

Furcsa dolog azt képzelni egy városi utcán, hogy egyedül van az ember. És mi van, ha mégsem? Mi van akkor, ha egy álom- és nem kevésbé ittas hang úgy szólal meg mögötted a sötétben, talán egy padról, hogy "Ember, isten bizony lehányom magam, ha még egyszer végig kell hallgatnom ezt a süketelést! De előtte melléd állok, és átkarollak, mert szeretlek, ahogy egy felebarátot illik."

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://gavaller-csapda.blog.hu/api/trackback/id/tr502421415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Norr 2010.11.08. 14:02:40

Egy férfi minden nap imádkozik a templomban. "Isten segíts, segíts...hadd nyerjek a lottón!" Hát nem nyer, de kitartóan imádkozik egyre csak. Egyszer csak Isten így szól hozzá: "Fiam, segíts, segíts...vegyél már egy lottó szelvényt!!"

:)

Na, ez hogy tetszik?!

Landor 2010.11.08. 17:53:46

:-) nagyon...

Én is lehettem volna. Az utóbbi két hétben én is csak virtuális szerencsejátszottam. Na de ma volt fizetés, aszongyák...
süti beállítások módosítása