Gavallér-csapda

Belépés csakis múzsáknak! Időket helyezek párhuzamba. Napló a múltból, s a jelenből - aztán majd a jövőből. Mert keresem a színeket. Árnyalatokat a hétköznapok, s nem egyszer az irodalom párhuzamában. S keresek valakit... Téged, hogy olvass... Talán majd látlak még.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • Landor: Szia Norci, épp a Duna-korzón cseréltünk erről véleményt áhított első könyvem szerkesztőjével, Ber... (2011.05.29. 17:59) Csak kicsit bánom
  • Landor: Angel, nagyon kedves vagy, hogy olvasol. Szívesen várom kérdéseid a harmax@euromail.hu címre, aho... (2011.03.12. 08:25) Megígértem magamnak
  • Landor: Kedves Vali, levélben, telefonon vagy skype-on térjünk erre a kérdésre vissza. Küldtem egy üzenet... (2011.01.28. 15:46) Novum levél
  • Landor: Hi-hi :-) (2011.01.28. 07:45) Modern Mephisto-féle
  • Landor: Köcce - mint máskor is :-) Ölellek! (2011.01.28. 07:45) Nem aludtam

2010.11.08. 19:06 Landor

Ébresztő, jó éjszakát!

Beidegződésektől menekülök...

Nem is tudom, mennyi ideje. Tíz éve csak annyi volt a gond, hogy nem hajoltam utána, ha kiesett a kezemből valami. Megvolt az okom rá. Az IBM-re vezethető vissza. Tisztatérben dolgoztam, szkafanderben - hírbeszámolókból ez az a bevágókép, mikor üvegfalak mögött fehér ruhás emberek (fejfedővel, gumikesztyűben) matatnak apró-pici dolgokat. Szabálya volt a helynek. Számítógép merevlemezeket raktak össze - én karbantartottam a robotokat és az operátorok lelki életét -, amely körülmények miatt állandó ellenségeink a szálló por és az elektrosztatikus kisülések lehettek leginkább. Kismérvű helyváltoztatáshoz csakis a gurulószékeken ülve maradhattunk, a tisztatérben tilos volt a rohanás, Nürnbergben készült különleges papírra lehetett csak jegyzetelni kizárólag ide használható rost-tollakkal, és a leesett tárgyak a térdünk alatt már "mocsárba" kerültek. Mert a függőleges légoszlopok oda, a padlószint közelébe kényszerítették a porszemeket. Máshol - feljebb - egy köbméternyi levegőben mindössze 100 porszem keringhetett. (Ilyenek a szilícium mikrokristályok, s az emberi bőrdarabok, melyeket a testünk - különleges téroptikával jól látható - csak úgy prüszköl le magáról.) Persze ezek voltak a leírt szabályok, mi meg a 45 fokos rámpán kerekes-székes rapid-versenyeket rendeztünk. Nem részletezném tovább, mert még véleményed alakulhat rólam. Ettől még kiválóak az IBM-termékek.

Szombaton randim volt. Úgy néz ki, most már havonta kiérdemlek legalább egyet. Hú, mi szar leírni. Havonta egy nagycsalódás bőven elegendő. Egy hónapja Pakson, most Dunaújvárosban. Az a fixa ideám, hogy kiállításra hívva egy hölgyet, méltóan színvonalas programja lehet ez mindkettőnknek. Nem beszélve arról, hogy ez nálam már egy beidegzett próba is. Tényleg mennyire tűri a művészeteket, és van-e véleménye róluk? Mert ha van, rólam is lehet, és így fogadom őt el igazán.

Nagy arcért nem megyek a szomszédba. Lehet annak valami jelzés-értéke, hogy a randi előtt egy órával telefont kaptam egy ismerkedős oldalról, hogy valaki szívesen szeretne? Mert ott látott, meg a számom is. Én megköszöntem, és ő is, hogy megbocsájtok a zavarásáért. Persze azonnal átvizsgáltam a napi horoszkópomat, hogy most mi van. Ilyen csúcsforgalmam már rég volt a lelki- és nemiéletem környékén.

Az szerintem kapufa volt, hogy azt mondtam M-nek, ne öltözzön (na nem fel, csak ki), mert manapság már nem szokás - itt a kisvárosban legalábbis nem. Ám ez az ünnepélyes megnyitó furcsamód hemzsegett a kiöltözött emberektől, zzzz...

Én topi voltam, a lány csinos - ámbátor a képéhez a legkevésbé sem hasonlított (sajnos - ez már beidegzett szokás lesz a későbbiekben is? na igen, mire valók a tíz esztendős fénykép-albumok!) Mondják okos emberek, hogy ha elkezdesz hasonlítani az útlevél képedhez, jobb, ha végrendeletet fogalmazol, de az az érzésem, ez az eset most nem ilyen volt. Bementünk, fitymáltuk Cyránski Mária szobrait és kisplasztikáit (mellesleg nekem tetszettek), az aktoknál elidőztünk azok életszerűségét taglalva (szimpatikus volt a téma, pláne a lány által kezdeményezett összehasonlítások okán, mármint hogy van-e különbség közte és az aktok között, és majdnem villantott). Aztán ugyanazzal a lendülettel, ahogy befutottunk, távoztunk. Hát ennyit az állandó jelenlétemről a helyi művészeti rendezvényeken, hogy állandóan jelen legyek a szemek előtt, hogy mindig lássanak... Hát hogy leszek így félisten?

Beszélgettünk hazafelé. Feléjük. Az a beidegződésem, hogy ha közvetlen vagyok, közel hajolok valakihez, mit sem törődve a személyes "intim-szférájával", az aurájával. Nem csak topi voltam, szerintem a kabátomat sem mostam ki, mert hiába nem gyújtottam rá egész este, mégis érezni lehetett a múltam. Szóval, szerintem bűzlöttem, pedig a reglapomon erről egy szó sem szerepel. Folyamatos volt a beszélgetés, nem támadt oly fajta különös csend, ami kínos lehet, mégis olyan benyomással búcsúztam, hogy nem lesz folytatás. Mert nem szereti a csokit. Meg engem sem... még ha korai is az illúzió. És azóta sem keresett. Hát majd begyógyul ő is a többi emlékem közé.

Most lesz az első éjszakás napom. Beidegződésem, hogy csukott szemmel pihenek, és hallgatom az indulás előtt a csendet, meg a riasztásra állított tévét. Aztán ébresztő!

www.youtube.com/watch

Jó éjszakát!

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://gavaller-csapda.blog.hu/api/trackback/id/tr682434325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Norr 2010.11.09. 16:13:39

Miértmiértmiért nem Te hívod??? Sosem hívnék én egy pasit...
Nem baj, ha nem szereti a csokit...legalább nem lesz 120 kiló az elkövetkezendő 2 évben..

Landor 2010.11.09. 16:32:36

Küldtem neki egy sms-t, és kérdeztem a véleményét az esti sétánkról. Mit séta, rohanás volt az egész egy órába belefoglalva. Egyébként napi levelezésben voltunk az elmúlt hetekben, ez is megszűnt. Őszintén bevallom, hogy nem bánom. Nekem száraz volt az egész, szárazan izzadságszagú, itt-ott erőltetett érdeklődésekkel. (vagy csak savanyú lenne a szőlő?) Nem szeretem a szőlőt :-) No meg az izzadságot sem... Az izzás már más. Illetve az izzadságnak is megvan a maga helye, ott talán jó.

Összefoglalva: én sem erőltettem a folytatást, mert elhiheted, ha fontos lenne Ő a számomra, már nem hagytam volna ennyiben. Na de így jártam.

Norr 2010.11.10. 12:53:23

:)) Ott jó, igen. Értelek. És nem baj. Nagyon nehéz megtalálni!!

Landor 2010.11.10. 13:39:50

Nem veszélyes :-))) Jó kaland!!!
süti beállítások módosítása