Gavallér-csapda

Belépés csakis múzsáknak! Időket helyezek párhuzamba. Napló a múltból, s a jelenből - aztán majd a jövőből. Mert keresem a színeket. Árnyalatokat a hétköznapok, s nem egyszer az irodalom párhuzamában. S keresek valakit... Téged, hogy olvass... Talán majd látlak még.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • Landor: Szia Norci, épp a Duna-korzón cseréltünk erről véleményt áhított első könyvem szerkesztőjével, Ber... (2011.05.29. 17:59) Csak kicsit bánom
  • Landor: Angel, nagyon kedves vagy, hogy olvasol. Szívesen várom kérdéseid a harmax@euromail.hu címre, aho... (2011.03.12. 08:25) Megígértem magamnak
  • Landor: Kedves Vali, levélben, telefonon vagy skype-on térjünk erre a kérdésre vissza. Küldtem egy üzenet... (2011.01.28. 15:46) Novum levél
  • Landor: Hi-hi :-) (2011.01.28. 07:45) Modern Mephisto-féle
  • Landor: Köcce - mint máskor is :-) Ölellek! (2011.01.28. 07:45) Nem aludtam

2011.01.01. 01:24 Landor

Évemiglen - idén előszöR

Idén először nem érdekel egy pillanatra az engem körülvevő világ, az összes álszentsége, a ridegsége, fakósága, minden hibája, s valamennyi bája, ami alszik ma éjjel - remélem, csak reggelig. (Bár az is lehet, pár perc múlva lehiggadok)

Idén először köt le a naplóm, mert úgy tűnik, ez lett a leghűségesebb társam. Mit figurázzam a tényeket? A héten kimondtam már egyszer - mert beszélgettünk erről Budapesten, bár közben 1993-as villányit kortyolgattunk, fantasztikus volt, s ez nem szabad enyhítse a tények élét -, elmaradtak végleg a barátok. Vagy én maradtam volna el? Ennyire nem múlhatnak már két személyen az események, mert részemről megtettem a karmozdulatokat. Aki szerettei mellett lehet - s tette ezt Karácsonykor is (nekem nem volt fenyőm, s nem volt senki sem mellettem, habár idén legalább nem éheztem, legfeljebb csak a szeretetet) -, tőle nem irigylem, mert biztos megérdemelte.

Amellett, hogy pezsgőt sem pukkantottam (tudtad, csak ilyenkor lehet, mert a hajdani sör-példához hasonlóan történelmi kegyeletet sértünk az év többi napján, ha csendes és kulturáltnak mondott felnyitás helyett pukkantjuk a pezsgőt? - mert sortűzre emlékeztet, mint most az éjféli utca... bár azt mondják, időközben a sörrel koccintás tilalma megszűnt, hát ennyit az Únió örömeként, de mellesleg ökör iszik magában...), ostoba számvetés lenne az, kitől kaptam önzetlen, s engem megelőző üdvözletet és jókívánságokat. Egy kezemen meg tudnám számolni. Paraszti szóval töketlenség és önsajnálat megemlíteni, mennyi választ kaptam a délelőtt elküldött - írd és mondd - 65 sms-emre. Tudom, van egy barátnőm (csak "barát" vagy közelebbi ismerős, ha így elfogadja), akitől tehetősége híján (tehát anyagi javatlansága okán - a legszívesebben egyébként két marokkal szórnék neki minden jót) nem is várhatom el, és vannak ketten, akik férjük vagy párjuk mellől titokban reagáltak vagy nem tették ezt. Na de a többiek? Ellenben kaptam üdvözletet Tirolból, annak nagyon örültem.

Utálom a netes körleveleket (bár az sms-eim is free web-messages kategóriába tartoztak, személyre szabottan), de idén először reagáltam a körlevelekre is. Ráértem. Ihletem csak mától lesz, így határoztam. Pedig ma is dolgozni akartam, egész este, de inkább rádiókabaré hallgatás lett belőle. Mint tavaly és tavaly előtt. Mondtam már? De legalább idén nem éheztem (mint például tavaly előtt Zalaegerszegen), csak egyszerűen nem ettem. Nem volt étvágyam.

Idén először döntöttem úgy - mert a Vénusz éve kezdődött, az én évem lesz, azt mondják -, hogy komolyabban veszem az irodalmi munkát. Idén először döntöttem úgy, hogy mostantól komolyan kikérem magamnak az amatőr titulust. (Két újabb, páratlanul egyedi novella ötletem vár megvalósításra: az egyik egy organikus vonatról fog szólni, a másik pedig egy furcsa hócsatáról, élesben - a vonatos címe is megvan már: "Huszonkilenc", majd elmondom, miért) A lencseleves eddig még elmaradt, de az idei évnek a gazdagságé, a sikereké (a felvállalt misztikus realista vonalnak sikerrel kell járnia, nincs más utam) és az érzelmi beteljesülésé kell lennie.

Idén először ölelem majd reggeltől a világot - de még kicsit várok -, és azért mindenkinek Boldog Új Évet kívánok!

สวัสดีปีใหม่จ้า

Bocsi, ez meg thai volt véletlenül :-)

 

...mind a 3 olvasómnak, akikről néha tudok, s akik nem a csendben maradtak táborát képviselik...

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://gavaller-csapda.blog.hu/api/trackback/id/tr832551466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Norr 2011.01.10. 22:15:08

Tudod, idén különösen sok olyan üzenetet kaptam, hogy "BoldogABB Új évet." Az ország feladta...
Pezsgőt muszáj bontani máskor is, egyszerűen muszáj...de pukkannia nem:)
Egyébként az én szilveszteremnél nem lehetett szarabb a Tiéd, dolgoztam. (és volt mit...) Te legalább nem, inkább pihiztem volna egyedül:)
Arról mi a véleményed, hogy rosszul lettem a lencselevestől??:)) A ciki kategóriába sem fér bele, ez nem az én évem lesz..
Ölelés!

Landor 2011.01.28. 07:43:36

Pedig ha hihetünk annak, hogy a rosszat talán nem még rosszabb követi, mindenképp a Te évednek kell következnie. Aztán ha az esztendő végén majd úgy tekintünk vissza, hogy nem volt rossz, de azért annyira jó se - na bumm. De a tavalyinál csakis csakis jobb lehet!!

Öleltelek, és bocsi a késlekedésért! :-)
süti beállítások módosítása